The end is near! - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu The end is near! - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu

The end is near!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

19 Mei 2013 | Verenigde Staten, Leander

Nou nou, het einde is in zicht! En niet alleen in zicht, het word ook elke dag in mn gezicht gewreven ( dat is geen normale uitdrukking, is it?)

reden 1: Op ons krijt bord staat hoeveel dagen Ina en ik nog naar school moeten. Momenteel is dat 15 dagen. En hoeveel dagen Sherri nog moet werken, dat is 13 dagen. Sherri heeft haar huis op de markt gezet. En aan ons is het dus om elke ochtend te stofzuigen, bed perfect op te maken, de badkamer schoon te maken en natuurlijk alles spotless achter te laten. Is dat niet de perfecte manier om je laatste dagen te besteden? Het leven in het huis dat er uit moet zien alsof het uit een tijdschrift komt is altijd mijn favoriete bezigheid geweest :) * ahum* MAARACH NOG MAAR 17 dagen en dan zit ik heerlijk in een hotelletje met m'n twee lieveling mensen op deze aarde :)
Ook het feit dat m'n vader me elke dag laat weten hoeveel dagen het nog duurt voordat ik hem en mama weer zie is een reden waarom het einde echt in zicht is ( begrijp me niet verkeerd, ik krijg altijd een soort van geluk aanval als ik zie hoe kort is nog maar is tot ik dan eindelijk weer:

Wijn kan drinken met tante Henny
Wijn kan drinken met Annemarie
Wijn kan drinken met mama
Wijn kan drinken met al m'n vriendinnetjes
Wijn kan drinken
Uit kan gaan met m'n vriendinnen
Überhaupt naar mn vriendinnen kan gaan
Naar opa en Oma gaan
en Oma
En al de familie die bij oma is
En de familie die niet bij oma is
Normale kaas kan eten
echt brood kan eten
echte melk kan drinken
Nederlands kan praten ( als ik het nog kan)
Kan fietsen
Normale koeien kan zien
Geen hartaanval van enorme auto's meer hoef te hebben
Kan kroelen met mamaaaaaaaaaaaaaaaaa en papa, en hey, met iedereen waar ik mee wil knuffelen EN SMAUSIE.
WEER PATATJES MET MAYONAISE KAN ETEN
EN KROKETTEN
EN OLIEBOLLEN
WEER MENSEN KAN HOREN ZEIKEN OVER DE REGEN IN PLAATS VAN DIE ACHTERLIJKE TEXAANSE DEBIELEN DIE BLIJ ZIJN ALS HET REGENT.
Iets in het Engels verkeerd zeggen EN NIEMAND DIE HET DOOR HEEFT
Mn eigen bed kan slapen
Onder m'n eigen douche kan douchen
IN MEI GEWOON BUITEN LOPEN ZONDER EEN ZONNESTEEK OP TE LOPEN
en nog veeeeeeeeeeeeeeeel meer dingen.


Maar, als ik dan weer thuis ben kan ik niet meer:

Poptarts als ontbijt eten
"But i'm not even from here!" zeggen als ik een domme opmerking maak
Kan vloeken en iedereen: WOW THAT SOUNDS SO BEAUTIFUL zegt.
Films zonder ondertiteling kijken
y'all zeggen
Bijna elke avond junkfood eten
Nachten achter elkaar bij Hayley slapen
Koekjes deeg eten met Hannah
Mensen stiekem uitlachen met Jacob
Om Nadia lachen omdat ze zo grappig is.
Naar enorm super gespierde football spelers gluren tijdens lunch. ( Echt die Hollandse boertjes......)
Door de gangen van Leander High school dwalen
Geen hol op school doen, omdat ik "The European" ben.
Naar peprallies, Football games, basketball, softball, baseball of welke wedstrijd dan ook gaan. En voor de Lions juichen.
en ook nog veeeeul veeul meer.


En ik ga toch echt wel de Amerikaanse beleefdheid missen. hier een vergelijking van Amerikaanse mensen in dezelfde situatie als Nederlandse mensen:

Een persoon met een winkel mandje, 3 meter links van je en 5 meter voor je komt je te gemoed:

Amerikaan: Excuse me * glimlacht*
Nederlander. *zegt niks, kijkt je niet aan*

Je staat in de rij om je spullen af te rekenen:

Amerikaan: You go a head, you only have one item. Love your shirt btw :)
Nederlander. * rekent voor je af met z'n 300 spullen terwijl jij met je pakje kauwgom staat te wachten)

Je niest:

Amerikaan: "God bless your heart"
Nederlander: denkt: * moet ik nou gezondheid zeggen of wa?*

Je laat je pen vallen, en hij rolt naar de persoon naast je;

Amerikaan: Here, I'll get it for you, there you go :)
Nederlander : * doet alsof hji/zij het niet door heeft.

En begrijp me niet verkeerd. Ik hou nog steeds veel en veel meer van Nederlanders dan van Amerikanen, ( ik bedoel wij janken niet OMG OMG OMG om elk klein dingetje, behalve als je een paniekerige tiener zoals ik ben)
Maar ik vind wel dat we veel van Amerikanen kunnen leren, Zeker respect. Tijdens een football wedstrijd raakte een speler van team A gewond. En team B, de tegen partij, gingen allemaal op een knie zitten met hun hand op hun hart, wachtend tot de gewonde speler van het veld gedragen was. En iedereen klapte voor de gewonden speler. Kan je je dat voorstellen voor een voetbal wedstrijd? Elke keer als iemand gewond raakt? Misschien zijn het m'n emoties,aangezien de dagen van mijn Amerikaanse ik bijna geteld zijn, Maar ik vond het een mooi gebaar.
Net zoals elke dag pledge of allegiance zeggen ( soort van Volkslied zingen) Gewoon, nogmaals we kunnen een hoop leren van Amerika.
En Amerika van ons, want soms wil ik gewoon schreeuwen:
DOE NOU IS EVEN NORMAAL, DAN DOE JE AL GEK GENOEG!

Ja, ik zal veel gaan missen maar als ik heel eerlijk ben.
BYE BITCHES I'M OUT.
kan niet wachten om eindelijk weer eens thuis te zijn!

En ik heb altijd het jaarboek nog. ( En ik sta dr in heur!!)



  • 19 Mei 2013 - 09:59

    Nancy:

    Heb je trek in een wijntje, schat? Haha. Nog heeeel even...

  • 21 Mei 2013 - 08:32

    Papa En Mama:

    Wij zijn ook blij dat we je bijna weer kunnen knuffelen
    En niet alleen wij maar ook heel veel andere die je erg gemist hebben
    Maar je zal ook best wel heel erg je vrienden daar missen als je weer thuis in Holland ben
    En hele dikke knuffel en tot 5 juni
    Love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Leander

Maxime

17 jarig Nederlandse uitwisseling student in Leander, Texas. Proud student at Leander Highschool.

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 31103

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Tales of a Travler.

Landen bezocht: