First day of school! - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu First day of school! - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu

First day of school!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

28 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Leander

Well hello there!

Laat ik eerst maar is vertellen waar ik mijn dagen besteed, het huis met wie en in welke omgeving. Ik heb er nu alle tijd voor terwijl Ina mijn wiskunde maakt. ( echt, ze is geweldig)

Ik woon nu in een plaats die Crystall Falls heet. ( weet niet zeker of ik sommige dingen al vermeld heb, maar eh voor iedereen even een geheugen opfrisser) Het is zo luxe als het klinkt. Een zwembad alleen voor de bewoners, prachtige grote huizen gemaakt van kaneel en vanille gekleurde stenen. Zelfs het gras is design, dik, groen en recht gras. Alles is droog en dor, behalve dat rare gras. De 'rode' brandweer gevaartes zijn zilver geschilder. Ja echt. Op elke oprit minstens 2 dikke auto's en overal wapperen de Amerikaanse en de Texaanse vlag.
Dus over de omgeving heb ik niks te klagen.

Ook het huis niet, het is groot, hoog en heeft maar een verdieping. Ina en ik hebben onze eigen kant van het huis, met onze slaapkamers en badkamer. Met twee wasbakken en een douche met een bad. Just great!
De woonkamer heeft een openhaard ( god knows why) en een heerlijke bank, waar Ina en ik tot nu toe elke avond heerlijk op in slaap zijn gevallen.

Sherri is een heel lief mens net zoals Ina, ik heb echt geluk :)

Maar goed, school.

De aller eerste dag.
Natuurlijk stond mijn naam niet op de lijst, dus moest ik met een meneer mee, en werd bij een mevrouw in een lokaal gestopt, die er vervolgens vandoor ging. Die Amerikanen sure like to hide me. Zat ik daar weer, alleen. Maar gelukkig niet voor lang en werd ik naar mijn eerste klas gebracht. Engels 3. Ik was de op een jongen na de eerste in de klas en vond wat volgens mij het perfecte plekje was. Niet helemaal vooraan, maar ook niet helemaal achteraan. Al gouw kwamen er andere leerlingen aan, en een meisje zei tegen me :" I don't know where to sit" Dus ik gaf haar mijn grootste glimlach en wees naar de tafel voor me. Waar ze ging zitten en al snel volgenden haar vrienden haar voorbeeld. Een opvallend vriendelijke jonge man begon over het weer, en zo kwamen we uit bij het weer in Nederland. Leuke les, leuke docent en leuke leerlingen.Les een was te doen.
Op naar klas 2, Spaans. ( echt geen idee waarom ik nou weer Spaans moest kiezen..) De docent was aardig, jong en erg enthousiast. Ik zat bij een groepje junoirs aan tafel en ze waren nogal kinderachtig ( not to mention it were boys..) Dus toen ik mijn huiswerk op de computer mocht doen, omdat ik geen internet op mijn mobiel heb ( ze doen hun huiswerk op hun mobieltjes bij Spaans) Vluchten ik meteen weg. Waar een meisje waar ik zelf nooit vrienden mee zou worden vroeg of we samen de opdracht konden doen. En natuurlijk zei ik op mijn vriendelijks:"Yes afcourse!" ze zei vrij weinig en we waren snel klaar. De lessen hier lijken veel sneller tegaan terwijl ze langer duren dan thuis. ( ze duren iets langer dan een uur, en we hebben 4 vakken perdag) Pauze, maar eerst moesten we ons melden bij de volgende les. ( Laat ik jullie even uitleggen dat je elk uur met andere kinderen zit, dus ik in mijn eentje elke klas moest zoeken, en dus elke keer verdwaalde) Theater. Toen ik het eindelijk gevonden had en mijn pauze al bijna voorbij was, kwam er een meisje op me af gestormd. Instinctief wilde ik wegduiken, maar vandaag zou ik alles doen voor een vriend. Het meisje was ook uitwisselings student, en ze had ook theater na de pauze, dus we liepen samen naar de eetzaal ( ik noem het liever 'eetvleuger' grootste eetzaal ooit) Waar ik Ina tegen kwam en we met z'n drieen een plekje zochten. Mijn nieuwe vriendinnetje wilde alleen heel graag 15 minuten van te voren al voor de klas deur gaan staan, dus had ik lunch alleen met Ina. Wat prima was, want mijn nieuwe vriendinnetje was kind of weird.

Gelukkig had ik wel een iemand die ik kende in theater. Het was de leukste les die ik had die dag. Leuke mensen, grappige spelletjes en een grappige docent. En het feit dat ik gecomplimenteerd werd met mijn ogen, en dat ik geen accent heb maar als Texaan klink maakte het de leukste les. Ik heb het gevoel dat ik daar de meeste vrienden ga maken.
En toen, veels te snel.... Algebra.
Terwijl ik vanbinnen een beetje stierf elke stap die ik dichter bij het lokaal kwam, kwam het in me op dat het verdacht rustig was in de gangen. Ik was al 3 keer verkeerd gelopen dus ja, iedereen was al in zijn klas. Toen ik (helaas) het lokaal toch vond. Stond er een oude, grijze man op me te wachten. Meneer Algebra. Toen we een rondleiding door de school deden met Sherri hadden we hem ook al gezien. Hij had indruk op ons gemaakt, door gewoon door te lopen toen Sherri wat aan hem vroeg. Vanf toen mocht ik hem al niet. En toen ik er achter kwam dat hij wiskunde gaf. Mocht ik hem al helemaal niet. Ik liep het ijskoude lokaal in en de meneer volgede. Ik zal het kort houden. Hij praatte heel veel, te veel over dingen die er niks toe deden, en als hij over wiskunde praatten, leek het wel Spaans. of Latijns. Doorelkaar. Een als hij wat zei, bewoog het witte spul in zijn mondhoeken, en hij zat voortdurend in zijn oor te peuren. Iel.

En toen, Days over!

Hoogtepunten van vorige week:
Breakfast at Starbucks, Pumpkin bread ( wat erg lekker was!) en Chocomel.
De Share meeting, leuk, grappig, leerzaam and stuff.
Film met Sherri en Ina. Een medium drankje bestellen en een XXXL krijgen. en popcorn... veel maar my god so good! '
Zwembad feest, Kippenpoten, "sugarspider" ( vanaf nu is cottoncandy sugar spider) en live muziek. Te gek, typisch Amerikaans.

Als me nog wat te binnen schiet, laat ik het weten!


Ik voel me al helemaal thuis hier, ik weet hoe de toaster werkt, de magneetron en wanneer de housekeeper en de tuinman komt. En waar de lekkerste koekjes staan!

Volgende update volgt na volgend big event!

note: m'n eerste blunder, Sherri wilden mijn e-reader zien.
Niet wetende dat ze mijn nederlande versie van fifty shades of grey ( grekregen van mijn liefste bonus moeder) zou herkennen, en zei "you shouldn't be reading that' when i fact, ik daar mee gestopt was, wanneer het te heavy voor me werd. Maar ja, leg dat is uit....

Goodbye Ya'll!

  • 28 Augustus 2012 - 04:32

    Maxime:

    Sorry voor de spelfouten, was in a hurry!

  • 28 Augustus 2012 - 08:47

    Nancy:

    zo cool! Plaats maar snel wat foto's, dan kunnen we zien hoe die filmset van jou er daar uitziet.

  • 28 Augustus 2012 - 09:44

    Anneke:

    Wat zijn ze toch preuts hè, die Amerikanen!
    Ben blij dat je de e-boeken gebruikt,

    kus van je bonus-moeder.

  • 28 Augustus 2012 - 10:36

    Annemarie:

    Wauw wat n verhaal zeg! Trots op je, veel succes nog op school haha. Luv joe xxx

  • 28 Augustus 2012 - 11:16

    Elise:

    Whoeeeeeee, I`m verrry verrry verry proud of you !


  • 28 Augustus 2012 - 12:20

    Ramona:

    Oh dear god, what a event. Je zal denk ik nog vele (iek) uurtjes meemaken met meneer Algebra.
    Hoor graag van je hoe die e-reader bevalt, ben al lang van plan er een aan te schaffen. Maby is this the time. Love you girl, keep up the good work. xxxxxx

  • 28 Augustus 2012 - 15:47

    Trisie Fristie :):

    Maxii !

    Wat kan je toch lekker schrijven jij, haha! En super fijn dat je al wat vrienden hebt gemaakt, ben je in ieder geval niet zo lonely.
    Waarom bof jij zo met de buurt en het huis en de school? Ik wacht in spanning op de foto's hoe groot het wel niet is! haha

    I'll keep following you girl!
    xxxxxxx.

  • 28 Augustus 2012 - 22:13

    Ab Van 118 You Know.:

    Jesus, wat a Country,

    As datzo door gat wil je hewemaal niet meel terug, wel euk en pannend al die niewe
    ervarngen.
    Volgs mijn is heneer Algebra an dendrugs of aan ze witte sjokola.
    Sory for de speelfouwten,

    Doey en grooten. XXL.

  • 31 Augustus 2012 - 00:24

    Papa:

    Hoi Maxime,

    Het was weer een mooi verslag, het zijn kleine verhaaltjes.
    Kijk weer uit naar het volgende verhaal.

    Ps. Een spelfout mag hoor, lezen we gewoon over heen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Leander

Maxime

17 jarig Nederlandse uitwisseling student in Leander, Texas. Proud student at Leander Highschool.

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 31103

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Tales of a Travler.

Landen bezocht: