Football game - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu Football game - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu

Football game

Blijf op de hoogte en volg Maxime

02 September 2012 | Verenigde Staten, Leander

Lazy sunday, lekker in m'n bedje, met muziekje aan, laptop dr bij en klaar om julle van alles te vertellen over nog wat dingetjes over school en de football game natuurlijk! Het football seizoen is begonnen!

Toen ik woensdag opnieuw verdwaald opzoek was naar het science lokaal, hoorde ik John Mayer door de gangen zingen over half of his heart. En vanaf dat moment ging alles beter.
Ik maakten vrienden met twee football spelers en werkte samen met hun aan een opdracht ( eigenlijk maakte een al het werk en schreven ik en de andere jongen over) Ik zou graag de namen vertellen, maar ik vergeet ze telkens. Ik ben al meerdere malen uitgemaakt voor "worst person ever" door mijn vriend in Engels en Sales. Omdat ik elke dag les met hem heb en nog zijn naam niet weet.
3 mensen die zich mijn vrienden noemen. 3 jongens, geen idee waarom, maar ik kan maar geen echte meiden vrienden maken. ( behalve in theater dan, maar daar zijn we allemaal elkaars vriend)
De football spelers zijn enorm. Echt 'huge'.
Er zit er een in mijn US History class, en hij pas nieteens aan z'n tafel. ( de tafels zitten hier vast aan de stoeltjes, net als in de films)

Algebra is verschrikkelijk, ik heb met de docent gepraat en hij vind dat ik weer met iemand anders praten om mijn Algebra klas te veranderen in Math-nog wat. Fijn.
Eigenlijk wil ik mijn Algebra niet veranderen, omdat een meisje die eerst bij mijn theater klas zat, nu bij mij in Algebra zit. Och och och, moeilijk moeilijk moeilijk.

Nu Sherri weer gewoon moet werken, moeten Ina en ik naar huis lopen, in de verschroeidende bloedhitte. Met een dikke tas. Maar dat is deels onze eigen schuld, als we niet zulke schijterts waren, hadden we met de overbuurjongens mee naar school gekund en weer mee naar huis. Maar we wachten nog het juiste moment af om het te vragen. Waarneer ze een shirt aan hebben bijvoorbeeld.( Ze trainen in hun garage en dat is te zien, het zijn net football spelers. En het leukste is dat mijn raam recht tegen over de garage zit. Mooi niet dat ik ooit deze kamer inruil)
En mijn vrienden van school hebben geen auto, de ene heeft er wel een, maar die heeft ie in de prak gereden. En mijn andere vriend heeft een auto maar geen rijbewijs... (Maar voor mijn verjaardag krijg ik taxi-service... zegt'ie)

Gengoeg over school lijkt me, buiten dat de mensen erg complimenteus zijn, waardoor je zelfvertrouwen met meters vooruit gaat, neemt elke minuut Algebra al m'n eigenwaarde weer van me weg. Maar 3 uur per week algebra, overleef ik wel!

Weekend. Drie daagsweekend! :)
Friday night football game!
De foto's staan als het goed is ergens.
Cougars vs Lions. De eerste wedstijd van het seizoen, en laat ik het maar meteen verklappen. Gewonnen! 35-7. Vind ik leuk!
En wie wist dat mijn science vriend een hele goeie football speler was?
Begin steeds meer te balen dat ie een vriendin heeft.
Ik snapte vrij weinig van het spel maar hoe verder ze rechts gingen, hoe harder iedereen ging schreeuwen. Dus ik deed gewoon mee.
De cheerleaders, band,dansers, alles was van de partij en net zo als in de films. Ben ook nog aangevallen door een reuze leeuw. De mascotte. Iel. Een drijfnat bezwete leeuw.

Toen de wedstrijd afgelopen was, met 'the top down' naar huis gereden, en compleet weggewaaid.
Zaterdagochtend bezoek van Share ( mijn Amerikaanse uitwisselings organisatie) om te kijken of we nog in een fatsoenlijk huis leven. Ja dat doen we. En geshopt met Ina en Sherri, en mijn eerste amerikaanse aanwinst binnen gehaald. Een portomonnee met van die rafels. Als ik een nieuw geheugen kaartje voor m'n camera heb, zal ik een foto maken.
En kaneel kauwgom. Jummmmm.
S'avonds een filmavond gehouden zoals alleen Amerikanen dat doen. 2 bakken popcorn, 2 bakken m&m's, marsmellows en 3 films.
Ik ga vandaag denk ik maar een rondje hardlopen. Wel s'avonds natuurlijk. buiten het feit dat je niet eens kan lopen buiten, rennen alle mannen hier s'avonds... zonder shirt. Ik hou van deze buurt. Ik heb hier nog geen een dikke Amerikaan gezien.

Vandaag staat er niks op de planning. Ina gaat misschien met een vriendinnetje naar Wendy's ( een hamburger tent) Ze vroeg of ik met een vriendin mee wilde komen. Alleen heel jammer dat ik die niet heb. En om nou aan je jongens vriend te vragen of die mee uit eten wil... Nee, vooral niet omdat de ene een vriendin heeft. ( En de ander... van computers houd, is you know what I mean)
Dus ik ben gedoemd tot een vriendloze zondag. Als ik nou telefoon nummers van m'n theater klas had.. Darn it.

Volgens mij heb ik alles wel verteld, als er nog meer is maak ik gewoon nog een blog. Heb ik tenminste nog wat anders dan Algebra huiswerk te doen. Maandag Labor day.. god knows wat Sherri voor ons in petto heeft. Niet dat ik haar niet mag, ze is geweldig. Maar ik vertrouw dr voor geen penny. Vrijdag op de football game heeft ze de leeuw op me afgestuurd en me naar het hek gedwongen om mijn science vriend een high five te geven wat die (zoals ik haar al zei) niet deed omdat ie nieteens in de buurt van het hek kwam.
Ze altijd op elk ongewenst moment een camera op je richt, en altijd wil 'helpen' met het contact maken met jongen. ( terwijl ik daar wel op mijn kop voor kreeg toen het me lukte in de nke store. omdat ze hem zelf wel leuk vond) Echt, tis een sukkel, maar ik vind dr te gek.
En Ina en ik worden ook steeds betere vriendjes, terwijl ik haar af en toe achter het behang wil plakken. Net als echte zusjes.

Well... That's all I have to say.

Bye ya'll!


  • 02 September 2012 - 17:56

    Papa En Mama:

    Is weer een mooi verhaal.
    Maar nu het football seizoen weer begonnen is, is het misschien wel handig als je iets van de spelregels weet (haha nog meer huiswerk).

    Kusjes papa en mama.

  • 02 September 2012 - 17:59

    Opa En Oma De Bruin:

    We hebben al je blogs gelezen en we zijn heel erg trots op je.

    Dikke knuffel,
    Opa en Oma.

    Ps,
    De zuster in Antonius vinden het ook prachtig.

  • 02 September 2012 - 20:03

    Doniekkie:

    weer een geweldig verhaal om te lezen, heerlijk. Ik kijk nu al weer uit naar het volgende!
    Misschien moet je toch nog even op zoek gaan naar de spelregels voor het football. Enne.. zorg dat je bevriend raakt met de aanvoerder van het team.. want dan mag je zijn jasje aan!! (Dan ben je het helemaal..:) ) Of misschien toch cheerleader worden.. Ik zie je wel bovenop staan!
    Kaneel kauwgum.. speciaal voor jou gemaakt zeker??

  • 02 September 2012 - 20:19

    Nancy:

    heb je toch nog een zusje, haha. Tis weer een mooi verhaal, leuk dat er ook foto`s bij staan. Vriendloze zondagen zullen heus snel voorbij zijn. En een gayfriend is ook leuk hoor. Kan je heerlijk mee shoppen! Of bedoelde je dat niet met `you know what i mean`?
    Fijn dat je het zo leuk hebt en dat het goed klikt met Sherri en Ina. Groetjes van ons.

  • 03 September 2012 - 00:32

    Maxime De Bruin :

    Nancy: haha nee! hij houd heel erg van computers! en spelletjes, hij heeft alleen geen brilletje en geen beugel, maar dat had zo gekunt. Ik zeg geen nerd.... ja toch wel. haha:)

  • 03 September 2012 - 07:31

    Elise:

    Hahahahah super leuk geschreven weer!

    Heel stiekem ben ik een beetje jaloers als ik dat allemaal lees! Haha

    Xxx

  • 03 September 2012 - 16:55

    Elsemieke:

    Heee Maximee!!

    Ik vind het echt super voor je,
    Echt leuk als ik het zo hoor!

    Ik mis je heel erg, zeker als ik die verhalen lees.. ik wou dat ik erbij was.. dan had ik gezellig zondag met je mee kunnen eten:p haha

    Doe Ina & Sherri de groetjes van je Nederlandse vriendinnetje:)

    xxxx Elsemieke

  • 03 September 2012 - 21:47

    Trisie Fristie:

    oooh maxi wat kan je toch lekker schrijven!
    Ik ga snel naar de foto's kijken, high school musical idee krijg ik ervan haha xd
    ik kijk uit naar je volgende bloggie!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 21:47

    Trisie Fristie:

    oooh maxi wat kan je toch lekker schrijven!
    Ik ga snel naar de foto's kijken, high school musical idee krijg ik ervan haha xd
    ik kijk uit naar je volgende bloggie!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 21:47

    Trisie Fristie:

    oooh maxi wat kan je toch lekker schrijven!
    Ik ga snel naar de foto's kijken, high school musical idee krijg ik ervan haha xd
    ik kijk uit naar je volgende bloggie!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 21:47

    Trisie Fristie:

    oooh maxi wat kan je toch lekker schrijven!
    Ik ga snel naar de foto's kijken, high school musical idee krijg ik ervan haha xd
    ik kijk uit naar je volgende bloggie!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 21:47

    Trisie Fristie:

    oooh maxi wat kan je toch lekker schrijven!
    Ik ga snel naar de foto's kijken, high school musical idee krijg ik ervan haha xd
    ik kijk uit naar je volgende bloggie!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 21:47

    Trisie Fristie:

    oooh maxi wat kan je toch lekker schrijven!
    Ik ga snel naar de foto's kijken, high school musical idee krijg ik ervan haha xd
    ik kijk uit naar je volgende bloggie!
    xxxx

  • 03 September 2012 - 21:47

    Trisie Fristie:

    oooh maxi wat kan je toch lekker schrijven!
    Ik ga snel naar de foto's kijken, high school musical idee krijg ik ervan haha xd
    ik kijk uit naar je volgende bloggie!
    xxxx

  • 04 September 2012 - 21:23

    Ramona:

    Een feest om te lezen, leuk meis. Stap gewoon op je overbuurjpongens af samen met Ina en vraag of jullie mogen meerijden. Niet geschoten altijd mis. Leu's, waar blijven de foto's waar Ina en Sherri opstaan? Fijn om te horen/zien dat je het naar je zin hebt.

    xxxxxxx from us

  • 06 September 2012 - 10:13

    Ab Van 118 You Know:

    Hallo Max,

    Weer geweldige ervaringen deze keer, wat een super staat dat Texas, ik zou er alleen voor ZZ-Top
    al een keer de sfeer willen proeven.
    Leggen ze die gasten onder een wals dat ze zo lang zijn of zit er iets in die hamburgers daar, mag je wel uitkijken met die lengte van jou, ha,ha.
    By the way, die Sherri, is dat is dat niks voor mij ( geintje ), als ze nog een huisman zoekt?
    We blijven lachen, groeten en veel plezier op Labor day, Abraham.

  • 09 September 2012 - 20:51

    Claire Thompson:

    Hoi hoi,

    Tante Adri zei al dat ik weer even bij moest lezen omdat het zo grappig was om te lezen. Ik zal zeggen go for it met de overbuurjongens! als ik dat zo hoor kunnen jullie niet meer mis slaan dus ;-)

    Groetjes!
    Claire, michael en de kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Leander

Maxime

17 jarig Nederlandse uitwisseling student in Leander, Texas. Proud student at Leander Highschool.

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 31103

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Tales of a Travler.

Landen bezocht: