Second first day of school! - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu Second first day of school! - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu

Second first day of school!

Blijf op de hoogte en volg Maxime

30 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Leander

B day today!
( uitleg: om de dag hebben we a day of b day
a day: Engels, Spaans, Theater en Algebra
b day: Us History, Earth and space science, German en Sales)
Alles vind ik leuk, behalve algebra.

Us history is leuk, de leraar is grappig. Eart and Space science word gegeven door een militair. Hij schreeuwd de instructies, en ik vind um gaaf. Small talked over Nederland en mijn huiswerk mogen we afmaken in de klas. German.. piece of cake! en Sales, ik had me er niet voor ingeschreven, maar aardrijkskunde zat vol. Maar het is leuk! Er zit een jongen in die ook bij mijn engels zit en hij is officieel mijn eerste Amercian friend! yeah. Hij is echt geen type vriend voor mij(*nerd*, maar hij is super aardig. Eindelijk niet meer koos! Eigenlijk is iedereen wel aardig. Als voorbeeld. Ik ging vol op iemands teen staan en stoote haar tas van haar schouder ( helemaal per ongeluk! Amerika doet iets met mijn evenwicht, ben nog lomper dan normaal) En inplaats van een totaal begrijpbare en 'Nederlandse' reactie zoals een reeks scheldwoorden of op z'n minst een vuile blik zei zei:" No no you are fine. Oh my, you are very pretty!" totaal overromerld stond ik daar met m'n 'mond open tot aan m'n knieen en momelde "thank you"
weirdest thing ever...

vandaag was a day, en het was weer leuk! Theater is het aller leukste vak wat ik ooit gehad heb haha.

Ik zal het weekend nog wat langs posten over school en wat we gaan doen dit weekend! Labor day! Maandag ook vrij, dan zal er vast wel een half uurtje voor Maxime dr blogje zijn. Zo niet, dan toch.

Mijn eerste dollars zijn uitgegeven aan: een Hamburger! zoals het hoort, op school voor lunch. ( Ik neem tegenwoordig brood mee, omdat ik graag wil dat m'n broeken blijven passen...)
En schoolspullen. Daar ging een fortuin over de toonbank. 100000 pakken kleenex en stiften voor de docenten. Omdat docenten zelf moeten betalen voor de school spullen, mogen de leerlingen meehelpen ( en natuuurlijk ben ik de enige leerling op Leander Higschool die dat ook echt doet)

Write again soon!
It will be more fun!

Bye Ya'lls

Love Maxime



Ina en ik worden al dikke maatjes, hebben ons verschrikklijk voor 'paal' gezet in Marco's Pizza. Helpen elkaar met huiswerk, hebben lunch samen op a day en liggen nu languit op de vloet voor onze kamers in de gang huiswerk te maken. Terwijl Japer en Jasmin ( de honden) over ons heen banjeren. awesome.

  • 30 Augustus 2012 - 17:39

    Doniekkie:

    Geweldig omte lezen dat je steeds lomper wordt. En zo te lezen gaat het allemaal lekker daar. Je schrijft erg leuk. Ik kijk uit naar je volgende bericht!

  • 30 Augustus 2012 - 18:03

    Ramona:

    What the F bedoel je met de leraren moeten zelf schoolspullen betalen. Voor wie zijn die stiften ed dan? Als het voor hun is kan ik het begrijpen dat ze het zelf moeten betalen, ze worden toch ook betaald? Of geven ze gratis les. Ik ben het spoor ergens bijster, maar jij begrijpt het vast beter omdat je er zit.

    Love you girl and succes.

  • 30 Augustus 2012 - 19:54

    Narn:

    Hoi Maxime

    Fijn om te lezen dat je het zo naar je zin heb daar in america...
    echt leuk om te lezen , nou hier in the netherlands word je wel gemist hoor
    door Megan en ons allemaal natuurlijk.
    Leuk dat je op waar ben je nu .. te volgen bent hopelijk komen er nog een hoop foto's
    nou een hele gave tijd daar meid.

    we wish you a great time...

    dikke knuf van Megan en van beetje je narn natuurlijk ook

  • 30 Augustus 2012 - 23:58

    Maxime:

    Ramona: de leraren krijgen niet heel veel betaald en moetenzelf voor stiften, lijm en dergelijken zorgen. Omdat er meer dan 2000 leerlingen opschool zitten, kan je spullen aanschaffen zodat de docenten dat niet zelf allemaal hoeven te betalen( wat overgens te veel is) het zit er wat anders in elkaar dan thuis.

  • 31 Augustus 2012 - 11:14

    Ramona:

    Hey Max,

    Alles is big daar behalve het salaris van de leerkrachten. Jammer.
    Maar goed van jouw dat je ze helpt. TOP wijffie.

  • 01 September 2012 - 00:32

    Elise:

    Dat meisje had gelijk!! My siss is verry pretty :-)

    Ennnnn ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar wat ben ik TROTS op jou!

    Een hele dikke (digitale) knuffel, hihi ik hoop dat je 'm ontvangt met open armen.

    I love you sisssssssss !

  • 09 September 2012 - 20:40

    Claire Thompson:

    Hey meis,

    Wat geweldig om je verhalen te lezen.

    Dikke knuf van ons
    Michael, Claire, Thomas, Larissa en Lily

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Leander

Maxime

17 jarig Nederlandse uitwisseling student in Leander, Texas. Proud student at Leander Highschool.

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 433
Totaal aantal bezoekers 31093

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Tales of a Travler.

Landen bezocht: