schools days - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu schools days - Reisverslag uit Leander, Verenigde Staten van Maxime Bruin - WaarBenJij.nu

schools days

Blijf op de hoogte en volg Maxime

20 Maart 2013 | Verenigde Staten, Leander

Mijn laatste blog was opzich best slecht.
Dus om het goed te maken een hele uitgebreiden, gedetaileerde blog over van alles en nog wat :)

Laat me proberen uit te leggen hoe ik me voel. ( het is een onmogelijke opgave)
De dagen gaan hier altijd snel, en dat is nu te merken. Nog 92 dagen en dan zit het er weer op. Ik bevind me momenteel in de meest verwarrende staat in mijn leven. Ten eerste kan ik het niet geloven dat het al zo ver in het jaar is. ( echt, ik weiger er echt over na te denken) Soms heb ik het gevoel dat ik hier altijd al gewoond heb en dat ik niet weg hoef. Engels is mijn eerste taal, mijn vrienden ken ik heel mijn leven en ik ben altijd al een Texas redneck geweest. Maar op sommige avonden, als ik klaarwakker in mijn bed lig voel ik het. Ik mis iets, het begint heel klein, ja ik mis thuis, oke het jaar is bijna over. Maar als ik dan eenmaal aan thuis denk heb ik het vreemdste gevoel.Ik moet er zo snel mogenlijk weer heen. Mama's prakkies eten en met papa bekvechten. Uit met mijn meiden en slapen in mijn eigen bed. Ik weet alles van thuis, hoe de trap kraakt als je er op loopt, hoe de douche zoemt als je hem aan draait. Ik weet precies hoe mijn ouders zijn en hoe mijn familie en vrienden zijn. Maar tegelijkertijd heb ik het gevoel dat ik ze weer helemaal op nieuw moet leren kennen. Wat ze zeggen en hoe ze denken.
En ik. Ik weet wie ik ben, nu. Maar niet wie ik was, toen. Verlegen, denk ik. Ik kan me niet meer herinneren wanneer ik me zo zekervoelden. ( en wanneer mijn Nederlands zo slecht werd :p)
Ik weet alles van mijn Nederlandse leven, omdat ik er 16 jaar in leefde. Maar het voelt als een ander leven. Heel lang geleden. Als een film die ik 1000 keer gezien heb en de acteurs zelf ken. Hier woon ik, in Texas en hier ben ik. Maar het is niet compleet. Ik ken de mensen niet door en door. Ik heb geleerd wat het betekend om mensen om je heen te hebben die je door en door kennen, die altijd van je zullen houden. No matter what you do.
Mijn vriendinnen die ik het "kortst" ken, ken ik 4 jaar. En in 4 jaar weet je alles van elkaar. Je hoeft niet te zeggen wat je denkt, want ze weten het. Klinkt heel cliché allemaal en ik wilde er eerst niks van horen. Maar het is waar. Annemarie,( die ik nu 13 jaar, 6 maanden en 5 dagen ken) Ik zal waarschijnlijk nooit meer iemand zoals haar kennen. We weten alles van elkaar en tijd die je samen hebt betekend heel veel. Ik ken mijn vrienden hier ken ik nu bijna 8 maanden. En ze zijn te gek, ik ben super trots dat ik zulke slimme, lieve en interessante mensen mijn vrienden kan noemen. Maar ik zal nooit helemaal begrijpen hoe ze zich voelen, en waarom ze zijn zoals ze zijn. Omdat ik niet met ze opgegroeid ben. Zoals ik wel ben opgegroeid met mijn vrienden. Ze zeggen you don't know what you got, 'till it's gone, of in my case: You don't know what you got until you're gone. Nooit geloofd, altijd overdreven gevonden. Maar het is toch waar.

Volgens mij word ik veels te Amerikaans met expressing my emotions and shit. Ik moet uit dit land ik word er veels te diepdenkend van haha.

Enough with the heavy, y'all know I love you already :)

Ik heb een antal nieuwe verslavingen:

de band Imagne Dragons. Die trouwens een liedje hebben dat Amsterdam heet, en hij zegt Amsterdan op de Nederlands! ( niet Emsterdem!)
En Mumford and Sons. Met mijn favorite: Holland road!
( ik voel me zo thuis met al die muziek haha)
Blue Bell ice cream. ( We zijn in Spring break bij The Blue Bell Factory geweest en gezien hoe ze het allemaal maken!)
En ik heb een griezelige obsessie voor Joseph- Gordon Levitt en Shiloh Fernandez. Elke dag na school zoek ik een film op waar ze in zitten. ( ik word bijna bang van me zelf. Amerika maakt me een overgevoelige-Fangirl)
En het feit dat ik mensen in het Nederlands kan uitschelden zoals ik maar naar ze glimlach. ( En ze dan wijsmaken dat ik ze een compliment over hun kleren gaf)

Nu school. Ja ik weet het, ik vind het ook niet leuk maar het is toch een groot deel van mijn leven.
Ik zal jullie door een A dag en een B dag nemen.

A day ( favorite day)
1st period:
English 3:

Ik ben nou niet echt een ochtend mens, dus sinds het begin heb ik niet echt met mensen gepraat in deze klas. Er zitten wat aardige mensen in en ik vind de docent te gek. Dus ik vermaak me met het lezen van Of Mice And Men, of andere opdrachten die ik altijd interessant vind.

2nd period:
Leadership

Altijd mijn lievelingsvak geweest. We leren hoe je een echte leider van een groep kan worden, en een gelukkig leven kan leiden en mensen te helpen en altijd vriendelijke en positief te zijn. Altijd mijn lievelings vak... tot vandaag. We hadden Student Games. Waar de studenten de docenten zijn... en we KICKBALL moesten spelen. ( Honkball maar dan met een voetbal ipv honkball en zo'n mepper) ik probeerde me zo goed mogenlijk in het hoekje te verstoppen toen de teamleden werden uitgezocht. Zoals je in elke high school film ziet, worden de "losers" als laatst gekozen, en omdat ik altijd een pest hekel aan sport heb gehad ( en altijd als laatst gekozen werd) dacht ik vandaag ook weer geluk te hebben) Maar nee, om de een of andere reden vind iedereen je reuze interessant als je uit Europa komt. ( En misschien dachten ze dat ik op z'n minst een balletje kon trappen aangezien ik uit de soccer-courner of the world kom, sorry guys..)
Lang verhaal kort: Ik haatte elke seconden die ik in het veld stond.

( Leuk verhaal, zoals we allemaal weten is het bloedheet in Texas, en we stonden buiten op de parkeer plaats. Een getinte jongen stond in de hoek om de verre ballen op te vangen, en zei : Kunnen we weer naar binnen? Ik begin zwart te worden hier! En natuurlijk was ik de enige die keihard begon te gieren)

LUNCH

best time of the day.
Jacob en ik zitten aan de tafel met Ina, McKenna en Mariah. Zij praten over basketball en ik luister naar Jake zijn verhalen over koken, zijn obsessie met de kleur wit of we roddelen over mensen die we niet mogen. ( erg triest. Maar dat zijn mijn halvelings gesprekken van de dag)
Ik eet een zelfgemaakte boterham met pindakaas en jam ( PJ!) EN jake eet een hete kip burger met frietjes, die hij altijd aan mij geeft.

3rd period.
Theatre.

Meestal voeren we geen reet uit en kijken we moderne versies van Shakespear stukken. Maar vandaag gooide Meneer Sandoval het stuur om. We moesten een scene verzinnen met een plot. De eerste uitvoering deden we als onszelf. Normaal. De tweede versie met trekjes van een dier, en de laatste uitvoering helemaal als dier, op handen en voeten inclusief geluiden. Mijn scene, samen met een jongen en twee meisjes was over een jongen die wat wilde kopen maar hij was zijn portemonnee vergeten. ( jaja, Maxime helemaal zelf verzonnen! ) Ik ( de verkoopster) was een koe. De jongen die zijn portemonnee kwijt was, was een zeeleeuw. De ongeduldige klant achter de zeeleeuw was een leeuw, en de manager was een pinguïn. Super lachen natuurlijk.

4th period:
History.

Ik heb Theater met Jake en ook geschiedenis dus we werken ons altijd samen een weg door de mensen massa. ( Ik heb twee tactieken ontwikkeld. Nummer een: Social anxiety: ik piep tegen iedereen die in de buurt komt: Raak me alsjeblieft niet aan, ik heb mensenvrees, alsjeblief adem niet ik kan het voelen blablabla. Ook al kijken ze me raar aan, ze gaan wel opzij, en twee: mijn persoonlijke favoriet: ik schreeuw: HET IS BESMETTELIJK! RAAK ME NIET AAN!. Werkt als de beste. En geloof me, ik zet mezelf niet zomaar voor lul.Het is onmogelijk om ander op tijd in de les te komen) De leraar die we hebben voor geschiedenis is echt m'n maat. Hij maakt altijd opmerkingen over "Slimme Nederlandse studenten". Vandaag keken we een film en hij beantwoorden de vragen die we op de bij behoorden vragenlijst moesten antwoorden. Ook kreeg ik te horen dat ik heel Amerikaans was geworden ( waarschijnlijk omdat ik heel hard Fuck riep toen mijn boek op de grond viel en de kaft op de tafel bleef liggen)

UIT!
Samen met Jake naar de hal bij de achterkant van school, wachten op Hayley, Nadia en Hannah. En dan brengt Hannah's moeder ons altijd thuis.


B day

ew

5th period: Algebra

ew. Ik kan er weinig ander over vertellen. Ik haal wonderbaarlijk genoeg goede cijfers. De docent heeft een vreselijk accent dus ik weet meestal niet wat hij zegt, en zijn handschrift is tien keer zo erg dus lezen kan ik het ook niet. Het is een hopenloze zaak.Maar zijn extra hulp is mijn persoonlijke held. Ms Patrick. Ze me altijd naar school brengt in de morgen, of naar huis brengt als ik mijn lunch vergeten ben. Die mijn huiswerk met me doet en altijd naar me wil luisteren. Go you.


6th Period:
Earth and Space Science.

De docent is een kleine, kalende man die zijn lengte probeert op te maken door heel hard te praten. Het is een hele vriendelijke vent die me altijd de antwoorden van opdrachten geeft omdat ik geen scheikunde termen ken ( zelfs niet in het Nederlands) Ik heb een jaar scheikunde gehad, en sorry meneer de Wolf. Maar ik ben elke les ( behalve het stikstof experiment) vergeten. We hebben het hele jaar aan earth gewerkt, en volgende week gaan we eindelijk aan het Space part beginnen! :) Ik heb een en een halve vrienden in deze les en ik vermaak me prima.

7th period:
Spanish

De docent is grappig als je naar dr luisterd. Dat niet veel mensen doen. Ik was heel goed in Spaans de eerste maar maanden maar sinds ik van spaand op a dag naar spaans op een b dag ben verhuis ben ik helemaal in de war. ( of ik let gewoon niet meer op omdat het jaar bijna over is). Ik ga de klas gewoon over met goede cijfers maar ik moet er wel wat voor doen. ( wat ik eigenlijk nog nooit heb hoeven doen) en ik word er moe van. Het is een freshmen klas, dus ik probeer geen vriendne te maken met bijdehande brugpiepers maar ze zijn super aardig.

Lunch heb ik midden in Spaans, en ik zit met Hayley en Nadia en dat is natuurlijk atlijd the highlight of my day :)

8th period:
Creative writing.

Ik heb me ingeschreven omdat ik van schrijven hou ( joh) Maar it turns out to be a total blow off class. Maar als ik ( zoals ik) je werk doet is het ook nog echt leerzaam. Ik ben de enige die echt wat doet, en dat zou normaal goed zijn. Maar hier is zelf de docent er verbaasd van dat ik altijd het werk inleven dat ze vraagt ons te doen, en word ik altijd voor de klas geleurd en de hemel in geprezen. Ik heb er echt een gedacht gewoon niks meer te doen, want ik kan die blikken van die luie kinders echt niet aan haha.
Deze klas heb ik met Elly die altijd Netflix kijkt, en Kitana die altijd Templerun speelt.

dat waren mijn dagen. Ik moet nu echt gaan en mn boterhammetjes voor morgen smeren en mijn tas pakken!

Morgen staat er een B day op me te wachten... joehoee..,

Goodnight y'all!

talk to ya soon.

  • 21 Maart 2013 - 17:14

    Elise:

    Super leuk om te lezen, ik denk dat je schrijfster moet worden.

    Love you xxxxx

  • 02 April 2013 - 11:28

    Annemarie:

    Ik sta er in ik sta er in!! Joepie
    Voel me zeer vereerd haha
    Mis Joe

  • 19 April 2013 - 08:35

    Ab From 118 You Know.:

    Hoi, Max,

    Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff, he, he, klaar met lezen.

    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Leander

Maxime

17 jarig Nederlandse uitwisseling student in Leander, Texas. Proud student at Leander Highschool.

Actief sinds 29 April 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 31128

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

Tales of a Travler.

Landen bezocht: